Ik huur al een parkeerplaats

Huur je een parkeerplek of een garage dan kan het zijn dat je een vraag aan ons hebt. De meest voorkomende hebben we voor je verzameld.

Kom je er toch niet uit? Stuur dan een e-mail naar parkeerplaats@stadgenoot.nl.

Illegaal parkeren
Als je constateert dat er iemand op je parkeerplaats staat geparkeerd, dan kun je aan ons melden. Maak altijd een foto waarop duidelijk te zien is dat de auto illegaal geparkeerd staat.
Neem contact met ons op :

* Tijdens kantooruren : stuur een mail met foto naar parkeerplaats@stadgenoot.nl en bel ook 020-5118000. We gaan dan meteen kijken of we je tijdelijk een andere plek
kunnen toewijzen.
* Buiten kantooruren : stuur een mail met foto naar parkeerplaats@stadgenoot.nl. Vervolgens kun je buiten de garage parkeren. Bewaar de bon van het op straat parkeren.
Wij nemen je melding in behandeling en laten weten of je de bon kan declareren.

Wanneer er een wielklemservice actief is in de parkeergarage, kunnen we de illegaal geparkeerde auto laten voorzien van een wielklem. Stadgenoot heeft niet de bevoegdheid om een auto te (laten) wegslepen.

Toegangsmiddel
Is je toegangsmiddel kwijt, kapot of gestolen? Meld het dan aan ons.

Kwijt of gestolen?
De kosten voor een nieuw exemplaar zijn € 100,-- incl. BTW. Dit bedrag is voor de administratieve verwerking en de kosten voor een nieuw toegangsmiddel. De kosten voor een loopdeursleutel (indien van toepassing) bedragen € 50,- incl. BTW. Laat het toegangsmiddel nooit in het zicht in je auto achter.

Kapot?
Als je toegangsmiddel defect is geraakt door bijvoorbeeld ouderdom, wordt er kostenloos een nieuwe verstrekt. Wanneer je de nieuwe ophaalt, moet je het defecte exemplaar inleveren.
In sommige gevallen kan de batterij van het toegangsmiddel leeg zijn, check dat eerst altijd even.

Storing toegangssysteem
Wanneer je constateert dat het toegangssysteem defect is, kun je dit melden bij de klantenservice van Stadgenoot. (020-5118000)

De snelheid van reparaties bij storing van de gateverschilt per garage. Dit is afhankelijk van het contract dat is afgesloten door de Vereniging van Eigenaren of Stadgenootvoor de garage. In het algemeen is er sprake van een 24-uurs opvolging, dat betekent dat de onderhoudspartij binnen 24 uur na melding op locatie aanwezig moet zijn om het reparatieverzoek te bekijken. Indien de reparatie binnen 24 uur na de melding is opgelost kan er geen verzoek tot declaratie van gemaakte parkeerkosten worden ingediend.